1. Buyersclub

Buyersclub är en köpklubb som erbjuder sina medlemmar att handla varor till rabatterat pris i Buyersclubs webbutik och ta del av specialerbjudanden och upplevelser (medlemstjänsten). Buyersclub tillhandahålls av Sweden BuyersClub AB med organisationsnummer 559016-7838. För att få tillgång till medlemstjänsten krävs att du registrerar ett konto och tecknar medlemskap hos oss. Genom att skapa ett konto hos Buyersclub accepterar du dessa medlemsvillkor.

I medlemstjänsten ingår möjligheten att ta del av specialerbjudanden, upplevelser och tjänster från Buyersclubs partners (partnererbjudanden eller deals). Vid köp och utnyttjande av partnererbjudanden gäller den aktuella partnerns villkor.

2. Medlemsskap

För att bli medlem behöver du vara skriven i Sverige och ha fyllt 18 år. Är du under 18 år ska medlemskapet tecknas av en förälder/förmyndare.

Du kan teckna medlemskap på vår hemsida, www.buyersclub.se, när registrering är öppen, via en specifik kampanj eller inbjudan från befintlig medlem. När du öppnar konto hos oss kommer du att erbjudas två olika medlemskap att välja mellan; Bas och Plus. Omfattningen av dessa medlemskap kan du läsa om på vår hemsida. Som medlem får du även tillgång till Mina Sidor där du bland annat kan ändra dina uppgifter.

Uppgradering av medlemskap från Bas till Plus kan göras i samband med köp eller under Mina Sidor.

För att säga upp medlemskapet går du in på Mina sidor, välj alternativet ”Avsluta medlemskap” och följer instruktionerna. Medlemskapet löper tillsvidare och har ingen bindningstid eller uppsägningstid. På grund av en teknisk begränsning kan du dock tidigast säga upp Plusmedlemskapet 48 timmar efter uppgradering.

Vid uppsägning kan du fortsätta att använda tjänsten fram tills att din förbetalda prenumerationsperiod tar slut och ditt konto avslutas sedan automatiskt på slutdatumet. Säger du upp ditt medlemskap under en gratis introduktionsperiod avslutas medlemskapet omedelbart. Det är inte möjligt att återgå till Bas-medlemskapet efter du uppgraderat till Plus-medlem.

3. Priser och betalningar

Medlemskapet betalas månadsvis i förskott. Vi debiterar dig varje månad på det datum du uppgraderade ditt medlemskap till Plus. Om betalningsdatumet infaller på ett datum som inte äger rum under en given månad debiteras du istället på den sista dagen av den aktuella månaden.

Om du började din prenumeration med en gratisperiod kommer vi att debitera dig följande månad på dagen efter att din provperiod avslutas. Alla priser inkluderar svensk moms. Betalning sker via kredit/bankkort eller annat betalsätt om såframgår på vår hemsida.

Aktuella priser för medlemskap framgår på vår hemsida.

För ny medlem kommer avgiften för det valda medlemskapet automatiskt att läggas till i varukorgen när första köpet genomförs. Ny Plus-medlem (som inte varit Plus-medlem under den senaste 6-månadersperioden) får en introduktionsperiod på 30 dagar utan extra kostnad.

Kortbetalning
Buyersclub sparar eller lagrar ej dina kortuppgifter. Vår betalningspartner Adyen hanterar din kortbetalning med säker kryptering och i linje med strikt bankstandard. Dina kortuppgifter skickas direkt till banken och kan inte läsas eller kommas åt av någon annan. Ingen extra avgift utgår för kortbetalning. Adyen uppfyller kraven för PCI-DSS och har högsta PCI-certifiering Level 1.

Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter. Fakturavgift om 19 kr per köp tillkommer vid köp med faktura.

Få alltid varan innan du betalar
Betalningstid - alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning

All fakturabetalning sker via Klarna. Mer information hittar du på www.klarna.se

Direktbetalning
Betala direkt från din internetbank. Trustly kommer att upprätta en säker anslutning till din internetbank och du kan då betala snabbt och säkert utan att lämna denna webbplats. Direktbetalning sker utan extra kostnad och mer information hittar du på www.trustly.com

4. Hur man handlar

För att kunna utnyttja medlemstjänsten krävs att du är medlem i Buyersclub. Du behöver också logga in på ditt konto hos oss.

När du slutfört en beställning får du en orderbekräftelse med e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela vår kundservice så skickar vi om bekräftelsen. Detta mejl gäller som kvitto. Under ”Mitt konto” hittar du även dina tidigare köp.

När varorna skickas från vårt lager får du även en leveransbekräftelse via e-post.

5. Leveranser

Beställd vara som finns i lager skickas normalt inom en till tre vardagar. Postens leveranstid tillkommer. Vi levererar endast inom Sverige. Du som kund betalar frakten. Fraktkostnad och förväntad leveranstid anges i kassan.

Om din order innehåller en vara som är tillfälligt slut på vårt lager kan vi, på din begäran, delleverera din order. Kontakta oss i så fall. Övriga artiklar skickas utan extra kostnad så fort de finns i lager.

Vissa produkter som exempelvis möbler kan skickas från en av våra leverantörer direkt till dig. Buyersclub ansvarar dock för leverans, retur och support i dessa fall.

Om du inte hämtar ut de varor du beställt debiteras du en avgift som motsvarar de kostnader vi haft för frakt och hantering, f.n. 199 kr

Villkor för leveranser av partnererbjudanden framgår av aktuell partners villkor.

6. Ånger och returer

Vi ger dig som kund ångerrätt i enlighet med distansavtalslagen. Ångerrätten gäller i 14 dagar från och med den dag då du tar emot, eller hämtar, den beställda varan eller, när det gäller medlemskap, registrerar dig som medlem. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du inom ångerfristen meddela oss detta genom vår returfomulär på hemsidan ellerringa oss på 020-45 50 00 eller skicka ett mejl till vår kundtjänst info@buyersclub.se

Ångerrätten av medlemskap gäller inte om du har genomfört ett köp med medlemsrabatt hos oss eller av partner.

En vara som skickas tillbaka ska vara i samma skick som när du tog emot den från oss. Detta innebär att varan ska returneras i oskadad, omärkt och obruten originalförpackning, att etiketter ska sitta kvar och manualer bifogas. Hygienartiklar, underkläder och badkläder får inte returneras. Kontakta oss om du är osäker på om din vara får returneras.

Vid eventuell retur betalar du som kund returfrakt vilket är samma pris som originalfrakten om inget annat anges. Vid byte av produkt står vi dock för kostnaden för returen. Observera att bytet måste vara en produkt till samma pris eller lägre och får endast göras en gång per köp utan extra kostnad.

Vi ansvarar inte för leveranser av varor som skickas tillbaka till oss från dig.

Efter att vi har tagit emot och godkänt den returnerade varan sker återbetalning på samma sätt du betalade inom 14 dagar.

Returadress:
Sweden BuyersClub AB
Sandhamnsgatan 39
115 28, Stockholm
info@buyersclub.se
Telefon: 020 45 50 00

7. Reklamationer och garantier

Vi garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till dig som kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till dig, åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet genom att ersätta med en ny vara. Om du upptäcker ett fel ska du så snart som möjligt, normalt inom 7 dagar från det att du tog emot varan, kontakta vår kundservice på 020-45 50 00 eller via epost: info@buyersclub.se.

För varor som du handlar från oss gäller även leverantörens eventuella garantitid. Garantitiden varierar beroende på produkt.

8. Våra rättigheter

Vi kommer att informera dig om erbjudanden, förändringar eller annat som är kopplat till medlemstjänsten genom e-post, telefon, SMS, MMS eller brev. Vi har rätt att ändra medlemspriser och villkor. I så fall kommer vi att meddela dig via e-post senast två månader i förväg.

Om du inte uppfyller dina skyldigheter enligt dessa villkor har vi rätt att pausa samtsäga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan. Vi kan också tillfälligt stänga ner ditt medlemskap vid misstanke om att det utnyttjas av någon annan person eller på annat sätt missbrukas. I så fall kommer vi att informera dig vid e-post eller telefon så snart som möjligt.

Vi har rätt att helt eller delvis till överlåta våra rättigheter och skyldigheter enligt dessa villkor till annan part.

9. Ditt ansvar

Du ansvarar för att den e-postadress som angivits är riktig och aktiv. E-post som vi skickar till adressen ska anses ha kommit dig tillhanda inom tre dagar från avsändandet.

Du är införstådd med att kontot är personligt och inte får utnyttjas av någon annan. Du är vidare införstådd med att medlemstjänsten endast är för personligt och privat bruk och att det inte är tillåtet att kopiera, distribuera eller publicera innehåll från oss eller vår hemsida utan tillstånd.

Du ansvarar för att följa de begränsningar som ställs upp för medlemskapet, såsom begränsningar vad gäller köp per månad, som framgår på vår hemsida.

10. Personuppgifter

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med personuppgiftslagen. Uppgifterna behandlas för att hantera ditt medlemskap och dina beställningar och för att upprätthålla god kund- och registervård, utföra marknads- och kundanalyser, utforma kundanpassade medlemserbjudanden, genomföra statistiska undersökningar och skicka direktmarknadsföring. Uppgifterna kommer att lämnas ut till våra partners för att de ska kunna hantera partnererbjudanden, men kommer inte att lämnas ut för marknadsföringsändamål till någon annan part.

Du har rätt att kostnadsfritt en gång per kalenderår få information om vilka av dina personuppgifter som behandlas av oss och du kan när som helst begära rättning av felaktiga uppgifter. Om du inte vill få direktmarknadsföring eller erbjudanden kan du när som helst kontakta oss och begära en så kallad reklamspärr.

Vi kommer också att behandla dina personuppgifter för att fullgöra våra skyldigheter enligt lag, till exempel bokföringslagen.

Sweden BuyersClub AB är personuppgiftsansvarig.

11. Cookies

Vi använder cookies på vår webbsida. En cookie är en textfil som skickas från vår webbserver och som sparas av din webbläsare. Vi använder cookies på webbplatsen för att veta vilka erbjudanden du har tagit del av och för att kunna räkna antalet användare och trafiken på webbplatsen. Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

12. Ansvar

Priserna i vår webbutik och på våra partnererbjudanden är dagspriser och vi kan närsomhelst ändra priser och information på hemsidan utan meddelande till våra kunder. Såväl fakta som prisuppgifter anges med reservation för tryckfel, felaktigt angiven beskrivning, tekniska specifikationer och slutförsäljning. Vi strävar alltid efter att ge så korrekt information som möjligt, men vi ansvarar inte för fel, kostnader och förluster som orsakas av felaktig information på sidan.

Vid händelser utanför vår kontroll, till exempel krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer och avbrott i allmän kommunikation ansvarar vi inte för eventuellt avtalsbrott till följd av detta.

13. Klagomål och tvister

Om du har ett klagomål ska du första hand kontakta vår kundservice på 020-45 50 00 eller via epost: info@buyersclub.se. Om vi inte kan enas, kan du skicka in en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm), i den mån nämnden är behörig att pröva frågan. Du kan läsa mer om förfarandet hos Allmänna Reklamationsnämnden på nämndens hemsida: www.arn.se. Du kan också använda dig av EUs onlineplattform för tvistlösning som du hittar på http://ec.europa.eu/odr.

Vid frågor, klagomål, returer som avser ett partnererbjudande ber vi dig kontakta partnern i första hand.

Senast uppdaterat: 2016-11-18