FAQ / Vanliga frågor

Något du funderar över? Här har vi samlat våra vanligaste frågor så att du snabbt och enkelt ska få svar. Hittar du inte svaret på din fråga här? Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

I Butiken handlar du som har Buyersclub Plus till grossistpriser. Om du har Buyersclub Bas kan du självklart också handla i butiken, då till ordinarie priser. Alla varor säljs direkt från Buyersclub och skickas till dig via post. Du hittar över 60.000 st produkter från över 500 st varumärken och nyheter tillkommer hela tiden.
Q:
Varför fungerar inte min värdekod?
A:
Varje deal har ett slutdatum som anges när du hämtar koden. Kontrollera datumet för Rabattkoden. Om rabattkoden inte fungerar, kontakta oss via hjälpknappen nere till höger i första hand. Kan vi mot förmodan inte lösa problemet kontaktar vi företaget åt dig.
Q:
Varför har ni rabattkoder när ni har en egen webbshop?
A:
Buyersclub är din portal för att spara pengar på shopping. Därför vill vi täcka alla områden där vi själva inte är verksamma för att ge dig som medlem möjligheten att spara så mycket som möjligt.
Q:
Hur många gånger kan jag utnyttja en rabattkod?
A:
Under villkoren på varje enskild rabattkod finns angivelser om vad som gäller, om det är en engångskod eller en återkommande.
Q:
Hur kan ni ha så bra rabattkoder?
A:
Alla rabattkoder har förhandlats fram direkt med företagen. Det betyder att du aldrig kommer hitta en lika bra rabattkod hos någon annan sida på nätet.
Q:
Mitt inbjudningsmail har inte nått fram. Vad gör jag?
A:
Be mottagaren titta i mappen skräppost i sin mejl. Om din vän inte hittar det kan du kontakta oss så skickar vi ut det på nytt.
Q:
Vad styr boxens innehåll?
A:
Boxens innehåll varierar efter säsong, högtider och temadagar. Boxen kan innehålla allt från skönhetsprodukter, mode eller roliga prylar.
Q:
Hur många boxar får jag köpa
A:
Boxarna finns i begränsad upplaga och därför gäller ett köp per person.
Q:
Hur ofta släpper ni nya boxar?
A:
Varje månad släpper vi minst en ny box
Q:
Hur länge finns mitt paket kvar hos ombudet?
A:
Du har 14 dagar på dig att hämta ut paketet efter din sms-avisering. Efter det går paketet i retur till oss och vi måste då debitera dig 199 kr för att täcka kostnaderna.
Q:
Hur spårar jag min order?
A:
Efter genomförd beställning får du ett bekräftelsemail från oss. När vi packat klart ditt paket och är redo att skicka din beställning får du ett till mail med försändelse-id och spårningsinformation. När ditt paket anländer till ditt postombud får du en avisering via sms.
Q:
Varifrån skickas min beställning?
A:
Ditt paket skickas nästan alltid från vårt huvudkontor i Stockholm. Undantag kan vara möbler eller större produkter som kan skickas direkt från vår leverantören. Din leverans sker antingen med Postnord eller Budbee om möjlighet finns.
Q:
Vad skiljer mellan leveranssätten?
A:
Med Postnord så skickas din beställning till det postombud som ligger närmast din angivna beställningsadress.

Budbee är en tjänst som erbjuder hemleverans på vardagar mellan kl. 17:00 - 22.00. Denna tjänst är just nu endast tillgänglig i Stockholm, Göteborg och Malmö. I kassan väljer du leveransalternativ.
Q:
Hur lång leveranstid har ni?
A:
Leveranstid är vanligtvis 3-5 arbetsdagar men kan variera i samband med faktorer som köptryck, väder eller storlek på produkterna. Uppskattad leveranstid anges vid varje produkt och vi skickar alltid din beställning så fort vi kan. Leveransstatus finns även under din profil och ordrar.
Q:
Vad kostar frakten?
A:
Frakten kostar 49 kr oavsett hur mycket eller lite du köper. Denna summan är nödvändig för att Buyersclub då vi inte gör några vinstdrivande kostnadspåslag på produkterna som säljs.
Q:
Skickar ni varor till utlandet?
A:
Nej, för närvarande skickar vi endast till adresser inom Sveriges gränser.
Q:
Hur gör jag ett byte?
A:
1.
Fyll i formuläret här
2.
Lägg en ny beställning med rätt varor.
3.
Skicka tillbaka din vara enligt instruktionerna i mailet du får. Vi återbetalar sedan ditt belopp så fort vi mottagit din returorder. Detta tar ca 2-7 arbetsdagar.
Q:
Hur gör jag en retur?
A:
Du skapar din retur samt gör ett byte genom att fylla i formuläret här.
Q:
Vilka produkter omfattas inte av ångerrätten?
A:
Vissa av våra produkter omfattas inte av ångerrätten enligt lag på grund av hygieniska skäl. Nedan följer exempel på dessa produkter:

  • - Underkläder & Badkläder
  • - Peruker, löshår och örhängen
  • - Kosmetiska produkter (inklusive hår- och hudvårdsprodukter och parfymer)
  • - Samt liknande eller jämförbara produkter
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer och du kan läsa mer om ångerrätt på Konsumentverkets hemsida: [www.konsumentverket.se](www.konsumentverket.se)
Q:
Hur återbetalas mitt köp efter retur?
A:
Dina pengar återbetalas normalt till ditt konto inom 14 dagar från den dag vi har mottagit din retur. Vid retur där du betalat med faktura återförs pengarna direkt från Klarna.
Q:
Vad kostar en retur?
A:
49 kr. Vid byte, reklamation eller garantiärende är sändningen dock kostnadsfri.
Q:
Vad klassas som garantifel?
A:
Garantin täcker tillverkningsfel. Om felet beror på oaktsamhet, olyckshändelse eller andra yttre omständigheter gäller inte garantin.

Kontakta oss för råd och för skapa ett garantiärende. Gäller det Apple kan du gå direkt till en Apple Premium Reseller för reparation eller utbyte. Du behöver inte ha kvitto med dig i dessa fall.

Om serviceverkstaden konstaterat att felet inte är ett garantifel får du ett kostnadsförslag om produkten är möjlig att reparera.
Q:
Vad gör jag om jag har tagit emot en defekt vara?
A:
Kontakta oss så fort som möjligt om du mottagit en defekt vara. Uppge gärna ordernumret vid kontakt med kundservice.
Q:
Hur reklamerar jag en vara?
A:
Som konsument har du alltid tre års reklamationsrätt från köptillfället förutsatt att problemet är ursprungligt, exempelvis fabrikationsfel. Kontakta oss för råd och att skapa en reklamation.
Q:
Information till dig som kund i Nordea
A:
För att handla och starta prenumerationer på nätet som Nordea kund, behöver du först öppna ditt kort manuellt för internetköp på din internetbank.
A:
1.
Fyll i formuläret här
2.
Lägg en ny beställning med rätt varor.
3.
Skicka tillbaka din vara enligt instruktionerna i mailet du får. Vi återbetalar sedan ditt belopp så fort vi mottagit din returorder. Detta tar ca 2-7 arbetsdagar.

Så här öppnar du ditt kort via Dator
1.
Logga in i din Internetbank här
2.
Välj "Kort" och sedan "Öppna och stänga kort".
3.
Under rubriken "Kortköp på Internet", välj "Alla Internetköp, 60 min".
Ditt kort är nu öppet för köp på alla Internetbutiker i 60 minuter.

Så här öppnar du ditt kort för Internetköp i Mobilbanken
1.
Logga in i Mobilbanken. här
2.
Klicka på kortet du vill öppna och klicka sedan på "Öppna/stänga".
3.
Under rubriken "Kortköp på internet", välj "Alla internetbutiker, 60 min".
Ditt kort är nu öppet för köp på alla Internetbutiker i 60 minuter

Alternativt kan du ringa Telefonbanken på: 0771-22 33 88

Infomationen är hämtat från:
http://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/Internetkop.html
http://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/Internetkop.html
Q:
När debiteras jag för medlemsavgiften?
A:
Vi debiterar varje månad på samma datum som du först uppgraderade dig.

Medlemskap betalas månadsvis i förskott. Om du säger upp medlemskapet kan du använda tjänsten alla dagar du har betalat för och tjänsten avslutas utan att debiteras igen.
Q:
Vilka betalningssätt erbjuder ni?
A:
VISA, Mastercard, Amex samt faktura via Klarna om du har Buyersclub Plus.

Inom kort kan du betala med direktbetalning från bankkonto.

Betalningar med kredit- eller betalkort hanteras via betalningssystemet Adyen. Buyersclub hanterar inte några kredit- eller kortnummer direkt.
Q:
När får jag återbetalningen för min retur?
A:
Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 14 bankdagar räknat från och med dagen du fick din returbekräftelse ifrån oss. Återbetalningen görs alltid till samma betalkort som användes vid köpet.
Q:
Varför måste jag betala med kort första gången?
A:
Eftersom att medlemsavgiften dras från ditt kredit- eller kontokort varje månad behöver vi ha ett giltigt kort registrerat. När du har Buyersclub Plus kommer du att kunna genomföra köp av produkter via Klarna.
Q:
Varför är det två olika priser i butiken?
A:
Buyersclub Bas- och Buyersclub Plus erbjuder två skilda priser.

Bas-priser är leverantörens rek.pris eller det pris vi upplever vara marknadens standard.

Plus-priser är ofta vårt egna inköpspris – utan vinstdrivande kostnadspåslag, som andra återförsäljare gör.

Du väljer själv om du vill ha Buyersclub Bas eller Buyersclub Plus.
Q:
Varför har det dragits 49 kr från mitt konto?
A:
Buyersclub har två medlemskap: Buyersclub Bas & Buyersclub Plus. Vid ditt första köp i kassan väljer du medlemskap.

Bas - Bas Gratis, du handlar till det överstrukna priset i Butiken. Dvs leverantörens rek.pris eller det pris som vi upplever vara marknadens standardpris. Du får hämta begränsat antal Rabattkoder.

Buyersclub Plus - 49 kr/mån, du får full tillgång till alla förmåner. Handla till grossistpriser i Butiken, hämta obegränsat med Rabattkoder, ta del av månadsboxar och var först med att få nyheter om produkter, kampanjer, tävlingar och annat kul.

Ingen bindningstid. Ingen uppsägningstid.
Q:
Varför är ett pris överstruket?
A:
Det överstrukna priset är baspriset för produkten. Dvs vanligt marknadspris som du kan handla till som gratismedlem. Vill du hellre handla till det lägre priset så uppgraderar du medlemskapet i kassan.
Q:
Jag hittade en produkt med högre Plus-pris
A:
Vår prisrobot har vanligtvis rätt men ibland kan tillfälliga fel uppstå och vi uppskattar om du kontaktar oss i detta fall så vi kan rätta till detta. Om köp genomförs med felaktigt pris kommer vi att kontakta dig och meddela att köpet är avbrutet.
Q:
Hur mycket får jag spara?
A:
Hur mycket som helst! Förutsatt att du är en privatperson och inte handlar i kommersiellt syfte. Dvs att systematiskt köpa in och sälja vidare produkter med vinstsyfte.
Q:
Det här är Buyersclub
A:
Buyersclub är en stängd köpklubb där endast du som registrerad medlem har möjlighet att ta del av våra många förmåner.

Det är helt gratis att registrera sig som bas-medlem och prova tjänsten. Om du sedan vill handla till grossistpriser, hämta deals och ta del av boxar, kan du enkelt uppgradera dig för 49 kr/mån.
Q:
Hur kan ni erbjuda så bra priser?
A:
Vi gör inte vinst på våra medlemmars köp. Tack vare Buyersclub Plus behöver vi inte göra kostnadspåslag eller ta ut ersättning från våra samarbetspartners. Denna unika metod resulterar oftast i Europas bästa priser på välkända varumärken.
Q:
Avbryta eller ändra beställning
A:
Kontakta oss så fort som möjligt via kontaktknappen nere till höger vid ändring om du vill avbryta din order.
Q:
Mitt inbjudningsmail har inte nått fram. Vad gör jag?
A:
Be mottagaren titta i skräpposten på sin mejl. Om din vän inte hittar det kan du kontakta oss så skickar vi ut det på nytt.
Q:
Hur skaffar jag Buyersclub Plus?
A:
När du klickar på en produkt kan du välja Buyersclub Plus. Det läggs till i varukorgen likt en vanlig produkt vid ditt första köp, det kan klickas bort om så önskas.
Q:
Hur avslutar jag mitt medlemskap?
A:
Klicka på "mitt konto" > "Medlemskap" > Klicka sedan längst ned på "Avsluta medlemskap"

Om du har Buyersclub Plus avslutas ditt medlemskap en dag innan nästa planerade månadsdragning och du kan utnyttja tjänsten tills uppsägningsdagen.

Om du har Buyersclub Bas avslutas ditt medlemskap efter 48 timmar.

OBS. Vid uppsägning tas ditt medlemskap bort permanent. Avslutar du ditt medlemskap kan du inte längre logga in.

Du kan tidigast säga upp ditt medlemskap 48 timmar efter uppgradering.
Q:
Bjud in vänner - få belöning
A:
Bjud in vänner via din unika länk. När en vän har registrerat sig och gjort ett köp via din länk fyller vi på ditt konto med 100 kr att handla för!
Här hittar du din länk
Q:
Vilka medlemskap finns det?
A:
Buyersclub har två medlemskap: Buyersclub Bas & Buyersclub Plus. Vid ditt första köp i kassan väljer du medlemskap.

Buyersclub Bas - Gratis, du handlar till det överstrukna priset i Butiken. Dvs leverantörens rek.pris eller det pris som vi upplever vara marknadens standardpris. Du får hämta begränsat antal Rabattkoder.

Buyersclub Plus - 49 kr/mån, du får full tillgång till alla förmåner. Handla till grossistpriser i Butiken, hämta obegränsat med Rabattkoder, ta del av månadsboxar och var först med att få nyheter om produkter, kampanjer, tävlingar och annat kul.

Ingen bindningstid. Ingen uppsägningstid.
Q:
Medlemskap
A:
Buyersclub har två medlemskap: Bas & Plus. Vid ditt första köp i kassan väljer du medlemskap.

Bas - Gratis, du handlar till det överstrukna priset i Butiken. Dvs leverantörens rek.pris eller det pris som vi upplever vara marknadens standardpris. Du får hämta obegränsat med Deals och kan ta del av kampanjer och tävlingar.

Plus - 49 kr/mån, *som plusmedlem får du full tillgång till alla förmåner. Handla till grossistpriser i Butiken, hämta obegränsat med Deals, ta del av månadsboxar och var först med att få nyheter om produkter, kampanjer, tävlingar och annat kul.

Ingen bindningstid. Ingen uppsägningstid.
Q:
Kan jag pausa mitt Buyersclub Plus?
A:
Nej, för tillfället är det inte möjligt att pausa Buyersclub Plus. Om du är osäker får du gärna kontakta oss.
Q:
Kan jag dela mitt medlemskap med en vän?
A:
Nej, det är inte tillåtet att dela medlemskap. Varje konto är endast till för dig som är privatperson. Under Mitt konto kan du bjuda in din vän om du har tillgängliga inbjudningar.
Q:
Är det någon bindningstid?
A:
Nej, vi har aldrig någon bindningstid, uppsägningstid eller andra konstiga villkor. När du säger upp ditt medlemskap tar vi bort dig på en gång.

Medlemskap

Ole, dole, doff...Vilket medlemskap passar dig bäst?
Här kan du se de olika medlemskapen vi erbjuder och hur de skiljer sig åt.

Vi strävar alltid efter att du som plus-medlem ska känna ett mycket större värde i att vara en del av
Buyersclub än månadskostnaden på 49 kr.

Buyersclub Bas

Gratis
  • Begränsat antal rabattkoder
  • Shopping till normalpriser
  • Månadsboxar
  • Få gåvor från våra partners
  • Värva vänner och bli belönad
Du har detta medlemskap

Buyersclub Plus

Månadsvis

49,00 kr/mån
  • Obegränsat antal rabattkoder
  • Shopping till grossistpriser
  • Månadsboxar
  • Få gåvor från våra partners
  • Värva vänner och bli belönad
  • Kommer
    snart
    Sänk dina fasta kostnader
  • Kommer
    snart
    Sveriges billigaste upplevelser

Buyersclub Plus

Förköp 1 år

499,00 kr/år
  • Obegränsat antal rabattkoder
  • Shopping till grossistpriser
  • Månadsboxar
  • Få gåvor från våra partners
  • Värva vänner och bli belönad
  • Kommer
    snart
    Sänk dina fasta kostnader
  • Kommer
    snart
    Sveriges billigaste upplevelser
  • Välkomstgåva

Leverans & Retur

Hos oss kan du välja mellan flera olika leveranssätt beroende på var du bor och dessutom har vi alltid 14 dagars öppet köp ifall du inte är nöjd med din vara eller skulle vilja göra ett byte. Läs mer nedan.

Fri frakt vid köp över 300 kr.

Uppskattad leveranstid är 3-5 arbetsdagar

Leverans via Postnord
Leverans inom hela Sverige med tjänsten Mypack Collect. Ditt paket skickas till det ombud du väljer i kassan. Om det endast är ett litet paket skickar vi det direkt till din brevlåda med Varubrev 1:a Klass.

Leverans via Budbee
Till utvalda postnummer i Stockholm, Göteborg och Malmö erbjuder vi hemleverans via Budbee. Följ din leverans direkt i mobilen och chatta med leveranssupport. Beställningen levereras hem till din dörr mellan 17-22. Ange ditt postnummer i kassan för att se om Budbee levererar hem till dig.

Undantag
Vi levererar alltid ditt paket så snabbt vi kan. Det kan dock hända att en produkt blir försenad i leverans till oss vilket påverkar leveranstiden till dig. I dessa fall kontaktar vi dig. Om du har beställt flera produkter, varav en är försenad, är delleverans utan extra kostnad alltid möjligt.
Vi har alltid 14 dagars öppet köp. Returer kostar 49 kr men vid byte bjuder vi på returfrakten. Observera att produkten du byter till måste vara av samma pris eller lägre.

Produkten måste vara i samma skick som när du fick den samt returneras tillsammans med originalförpackningen. Det innebär att varan ska returneras i oskadad och omärkt samt att etiketter ska sitta kvar och eventuella manualer ska bifogas.

Hygienartiklar, kosmetik, underkläder och badkläder får inte returneras på av hygienskäl. Kontakta oss om du är osäker om din produkt får returneras. Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi har mottagit din retur.
1. Fyll i formuläret här.
2. När steg 1 är avklarat får du en returfraktsedel på mail. Skriv ut och fäst den över den första fraktsedeln på paketet (så att den första är helt täckt) och packa varorna varsamt i originalförpackning.
3. Lämna in hos närmsta postombud.

Vi återbetalar sedan ditt belopp så fort vi mottagit din returorder. Detta tar ca 2-7 arbetsdagar.

Villkor

Här finner du villkoren som gäller för dig som medlem samt vår integritetspolicy.
Ta dig gärna tid till att läsa igenom dessa när du blir medlem hos oss.

Gäller fr.o.m. 2018-05-25 och tills vidare.

För utförlig information om vår behandling av personuppgifter hänvisar vi till vår Integritetspolicy vilken tillsammans med dessa Villkor formar Avtalet mellan dig och Buyersclub.

Buyersclub.se drivs av Sweden BuyersClub AB
Organisationsnummer: 559016-7838
Momsregistreringsnummer: SE559016783801
E-post: info@buyersclub.se
Telefon: 020 45 50 00

1. Allmänt

Sweden BuyersClub AB (”Buyersclub”, ”vi”, ”oss”, ”vår”) är en köpklubb som erbjuder dig som registrerad medlem (”du” ”dig” ”Medlem” ”Användare”) att spara pengar på din shopping (”Tjänsten”, ”Buyersclub-tjänsten”) via www.buyersclub.se (”Webbplatsen”). Som Medlem kan du handla i Webbshoppen (”Webbshoppen”), hämta rabattkoder från externa företag (”Partnererbjudanden”) samt köpa produktboxar (”Boxar”). För att kunna nyttja Tjänsten behöver du skapa ett Konto(”Konto” "Medlemskap"). När du skapar ett konto eller på annat vis nyttjar Tjänsten, godkänner du Villkoren och ingår ett bindande avtal med oss.

Ditt avtal med oss innefattar dessa allmänna villkor (”Villkoren”) samt vår Integritetspolicy som du finner på vår Webbplats.vDu bekräftar att du har läst och förstått Avtalet, accepterar Avtalet, och samtycker till att vara bunden av det. Om du inte är beredd att vara bunden av (eller inte kan uppfylla) Avtalet, kan du inte använda-Tjänsten eller ta del av några erbjudanden.

2. Medlemskap

Buyersclub erbjuder två olika Medlemskap. Bas, vilket är kostnadsfritt samt Plus, vilket är prenumerationsbaserat. Aktuella priser för Plus, finner du på Webbplatsen. Det kostar ingenting att skapa ett Konto och bli Bas-medlem och du har ingen skyldighet till att köpa produkter, Boxar, hämta Partnererbjudanden eller värva vänner. Det är valfritt att uppgradera ditt Medlemskap och detta kan göras i samband med köp eller via annan plats på Webbplatsen.

2.1 Hur du blir medlem

Du kan teckna Medlemskap på vår Webbplats, buyersclub.se, via en specifik registreringskampanj eller via inbjudan från befintlig medlem. Du börjar alltid som Bas-medlem när du registrerar ett Konto hos oss. Du får sedan välja om du vill uppgradera till att bli Plus-medlem. Aktuella priser och vad som ingår i dessa Medlemskap kan du läsa mer om på Webbplatsen.

När du skapar ett Konto hos oss och blir medlem behöver du ange följande information:

  • Namn
  • E-post
  • Mobilnummer
  • Kön

Medlemskapet träder i kraft först när Buyersclub har godkänt din ansökan. Notera att vi inte är skyldiga att godkänna nya medlemmar och ett M kan inte överlåtas till en annan person. 
För att bli medlem behöver du vara skriven i Sverige och ha fyllt 18 år. Är du under 18 år ska Medlemskapet tecknas av en förälder/förmyndare.

2.2 Registreringskampanjer

Under tidsbegränsade perioder kan det finnas specifika samarbeten som länkar till olika registreringskampanjer. Har du registrerat dig via en sådan kampanj gäller den information angående eventuell välkomstgåva, gratisperiod eller annat för den aktuella kampanjsidan. Är du redan medlem kan du inte ta del av dessa kampanjer. Vi kan när som helst avsluta dessa registreringskampanjer.

2.3 Avtalstid och uppsägning

Medlemskapet löper tillsvidare och har ingen bindningstid eller uppsägningstid. Både Buyersclub och du kan säga upp Avtalet när som helst. På grund av en teknisk begränsning kan du säga upp ditt Medlemskap på Webbplatsen tidigast 48 timmar efter uppgradering. Vill du avsluta ditt Konto inom denna period, vänligen kontakta vår kundservice. När ditt Medlemskap blivit avslutat får du en bekräftelse via e-post.

Som medlem får du även tillgång till ”Min Profil” där du bland annat kan ändra dina uppgifter och avsluta ditt Medlemskap. För att säga upp ditt Medlemskap går du in på ”Min Profil”, välj alternativet ”Avsluta Medlemskap”. Vid uppsägning kan du fortsätta att använda tjänsten fram tills att din eventuellt förbetalda prenumerationsperiod tagit slut och ditt Konto avslutas sedan automatiskt på slutdatumet. Du kan välja att nedgradera till Bas-medlemskap igen om du inte vill lämna Buyersclub. Avtalet kommer att fortsätta att gälla tills det sägs upp av dig eller Buyersclub.

2.4 Medlemsavgift och betalning

Prenumerationen betalas i förskott, månatligen eller årsvis beroende på vilket alternativ du väljer. Vid förköp av ett år betalar du för en 12-månaders period direkt och övergår sedan automatiskt till månadsbetalning efter perioden.

Vid prenumererande Medlemskap debiterar vi dig varje månad 30 dagar efter att du uppgraderade ditt Medlemskap. Om betalningsdatumet infaller på ett datum som inte äger rum under en given månad debiteras du istället på den sista dagen av den aktuella månaden. Om vi inte lyckas debitera dig på givet datum, försöker vi igen vid ett senare tillfälle.

Om du började din prenumeration med en gratisperiod kommer vi att debitera dig följande månad på dagen efter att din gratisperiod avslutas.

Betalning av Medlemskap sker med kredit/bankkort via Adyen, direktbetalning via Trustly eller annat betalsätt om så framgår på Webbplatsen. Aktuella priser för Medlemskap framgår på Webbplatsen. Alla priser inkluderar svensk moms.

För dig som Bas-medlem kommer Plus-medlemskapet automatiskt att läggas till i kassan vid ditt första köp. Denna uppgradering är valfri och du kan istället handla som Bas-medlem genom att bocka ur Plus-medlemskapet i kassan.

2.5 Värva en vän

Som en del av Tjänsten erbjuder vi dig som medlem tidvis möjligheten att värva vänner. Aktuell information gällande eventuell belöning finner du på Min profil. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra eller helt ta bort funktionen utan varsel.

3. Ditt ansvar som medlem

  • Du ansvarar för att både e-postadress och mobilnummer som angivits vid registrering är riktig och aktiv. E-post som vi skickar till adressen ska anses ha kommit dig tillhanda inom tre dagar från avsändande.
  • Du ansvarar för att den adress, samt kontaktinformation du uppgett vid köp av varor via Webbshoppen stämmer.
  • Du innehar enbart ett (1) Medlemskap.
  • Du är skriven i Sverige och är över 18 år.
  • Du är införstådd med att Medlemskap är personligt och inte får nyttjas av någon annan.
  • Du är införstådd med att Tjänsten endast är för personligt och privat bruk och att det inte är tillåtet att kopiera, distribuera eller publicera innehåll från oss eller vår Webbplats utan tillstånd.
  • Du ansvarar för att följa de begränsningar som ställs upp för Medlemskap, såsom begränsningar vad gäller köp per månad, antal köp av specifik produkt eller annat som framgår på vår Webbplats.

4. Våra rättigheter

Vi har rätt att säga upp Avtalet eller stänga av din tillgång till Tjänsten när som helst, oavsett om du faktiskt har eller misstänks obehörigt ha använt Tjänsten eller inte efterlevt Avtalet.

Om du eller Buyersclub säger upp Avtalet, eller om vi avbryter din tillgång till Tjänsten, accepterar du att Buyersclub, i den största utsträckning som tillåts enligt tillämplig lag, inte har något ansvar eller några förpliktelser gentemot dig och att vi inte kommer att återbetala eventuella belopp som du redan har betalat.

Buyersclub har även rätt att, helt eller delvis, avsluta Tjänsten för dig och säga upp Avtalet utan iakttagande av uppsägningstid om du inte använt Tjänsten under en period om ett (1) år eller om påbörjad registrering av ett Konto inte har fullföljts inom tre (3) månader.

Buyersclub har rätt att spärra ditt Medlemskap samt kortuppgifter och IP-adress från att användas i Tjänsten vid misstänkt bedrägeri.

Om du inte uppfyller dina skyldigheter enligt dessa villkor har vi rätt att pausa samt avsluta ditt Medlemskap med omedelbar verkan. Vi kan också tillfälligt stänga ner ditt Medlemskap vid misstanke om att det utnyttjas av någon annan person eller på annat sätt missbrukas. I så fall kommer vi att informera dig via e-post eller telefon så snart som möjligt.

Buyersclub har rätt att ändra medlemspriser och Villkor. Vid ändringar i Tjänsten eller Villkoren som vi anser vara väsentliga och påverkar dig som Medlem kommer vi att kontakta dig via e-post, telefon, sms eller brev.

Om du lämnat samtycke till våra kampanjutskick kommer vi att informera dig om erbjudanden via e-post, telefon, sms eller brev.


Vi har rätt att helt eller delvis till överlåta våra rättigheter och skyldigheter enligt dessa villkor till annan part.

5.Webbshoppen/Köpvillkor

5.1 Hur du handlar

För att kunna handla i Webbshoppen krävs det att du är registrerad Medlem och att du är inloggad. När du slutfört en beställning får du en orderbekräftelse via e-post.

Om du inte fått en orderbekräftelse, titta i skräpposten samt kontrollera att din e-postadress stämmer. Meddela annars vår kundservice så skickar vi bekräftelsen på nytt. Detta mejl gäller som ditt kvitto. Under Min profil hittar du även dina tidigare köp. När varorna lämnat vårt lager får du även en leveransbekräftelse via e-post eller sms beroende på vilket leveransalternativ du valt.


5.2 Priser och betalning

Vid beställning via Webbshoppen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Priser anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Produktens pris inkluderar inte eventuella fraktavgifter, vilket anges separat i kassan.

Priserna på vår Webbplats är dagspriser och vi kan närsomhelst ändra priser och information utan att meddela dig. Såväl fakta som prisuppgifter anges med reservation för tryckfel, felaktigt angiven beskrivning, tekniska specifikationer och slutförsäljning. Vi strävar alltid efter att ge så korrekt information som möjligt, men vi ansvarar inte för fel, kostnader och förluster som orsakas av felaktig information på Webbplatsen.

5.3 Betalningsalternativ i Webbshoppen

Kortbetalning

Vår betalleverantör Adyen hanterar din kortbetalning med säker kryptering och i linje med strikt bankstandard. Dina kortuppgifter skickas direkt till banken och kan inte läsas eller nås av någon annan. Adyen uppfyller kraven för PCI-DSS och har högsta PCI-certifiering Level 1. Uppgifter om vilka betalkort som accepteras anges på Webbplatsen.

Faktura

Notera att du endast kan handla med Klarna faktura om du är Plus-medlem. Om din senaste medlemsbetalning inte är betald, kan du ej betala via faktura.

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

All fakturabetalning sker via Klarna. Mer information hittar du på www.klarna.se

Direktbetalning

Trustly erbjuder bankbetalningar och överföringar på ett säkert, enkelt och snabbt sätt mellan konsumenter och e-handlare. Betalningar och överföringar med Trustly sker direkt. Det är alltid gratis att använda Trustly och ingen registrering krävs från dig som användare.

Trustly stödjer din favoritbank och du loggar in med samma uppgifter som du skulle använda för att logga in till din egen bank. Miljontals transaktioner på en europeisk nivå behandlas varje år genom Trustly, baserat på världens högsta säkerhetsprotokoll. Trustly är en säker och trygg betalningsmetod och ett betalningsinstitut med tillstånd från den Svenska Finansinspektionen, giltigt i hela Europeiska unionen. Du kan se deras tillstånd här.(https://www.fi.se/en/our-registers/company-register/details?id=72257)

5.4 Tillgodo/Presentkort

Som registrerad Medlem kan det förekomma att du har ett tillgodosaldo vilket du i sådana fall kan handla med i Webbshoppen. Detta kan du inneha om du exempelvis värvat vänner som i sin tur blivit Plus-medlemmar, fått en välkomstgåva eller via annan kampanj fått en belöning. Aktuellt saldo ser du på Min profil. Du kan inte lösa in ditt tillgodosaldo mot kontanter, och de kan inte överföras till en annan medlem. Notera att eventuell fraktkostnad ej kan betalas med tillgodo/presentkort.

Du förlorar aldrig ditt saldo så länge du har ett aktivt Medlemskap. Har du däremot sagt upp ditt Medlemskap, går detta belopp förlorat och återbetalas inte på något vis. Det finns inte möjlighet att återskapa ditt Konto med innehavande saldo om du sagt upp detta. Du kan dock utnyttja beloppet under din uppsägningstid tills att ditt Medlemskap blir uppsagt.

6. Leverans

Beställd vara som finns i lager skickas normalt inom en till fyra vardagar. Leveranstid tillkommer. Vi levererar endast inom Sverige. Du som kund betalar eventuell frakt. Fraktkostnad och förväntad leveranstid anges i kassan.

Om din order innehåller en vara som är tillfälligt slut, kan vi på din begäran, delleverera din order. Övriga artiklar skickas då utan extra kostnad så fort de finns åter i lager.

Vissa större produkter som exempelvis möbler kan skickas från en av våra leverantörer direkt till dig. Buyersclub ansvarar dock fortfarande för leverans, retur och support i dessa fall.

Om du inte hämtar ut de varor du beställt debiteras en avgift som motsvarar de kostnader vi haft för frakt, returfrakt och hantering, vilket f.n. är 199 kr

Vid leverans från Buyersclub till dig är vi ansvariga för om varan skadas eller kommer bort under transporten.

Villkor för leveranser av produkter köpta hos våra samarbetspartners hemsida via Partnererbjudanden framgår av aktuell partners villkor på deras hemsida. Buyersclub ansvarar inte för dessa leveranser utan enbart leveranser som beställts via buyersclub.se.

6.1 Ånger och retur

Vi ger dig som Medlem ångerrätt i enlighet med distansavtalslagen. Ångerrätten gäller i 14 dagar från och med den dag då du tar emot, eller hämtar, den beställda varan eller, när det gäller Medlemskap, registrerar dig som Medlem. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du inom ångerfristen meddela oss detta genom vårt formulär på hemsidan eller kontakta oss via e-post.

Ångerrätten av Medlemskap gäller inte om du har genomfört ett köp med medlemsrabatt hos oss eller av samarbetspartner.

Den produkt som skickas tillbaka ska vara i samma skick som när du tog emot den från oss. Detta innebär att varan ska returneras i oskadad, omärkt och i originalförpackning, att etiketter ska sitta kvar och manualer bifogas. Hygienartiklar, underkläder och badkläder får inte returneras. Kontakta oss om du är osäker på om din vara får returneras.

Om du returnerar en vara som uppenbarligen har använts eller skadats medan du hade ansvar för den, har vi rätt att dra av uppskattad värdeminskning. Om vi bedömer att den returnerade varan förlorat hela sitt värde kan vi välja att inte betala tillbaka någon del av beloppet.


Vid retur betalar du som kund eventuell returfrakt. Periodvis kan vi erbjuda fri retur, aktuell information om detta anges på vår Webbplats. Mer information om frakt och retur kan du läsa om på Webbplatsen.

Vid byte av produkt står vi för kostnaden av returen. Observera att bytet måste vara en produkt till samma pris eller lägre och får endast göras en gång per köp utan extra kostnad för frakt.

Vi ansvarar inte för leveranser av varor som skickas tillbaka till oss från dig. Vi rekommenderar dig att alltid använda en returfraktsedeln. Begär ett returkvitto från ditt närmsta utlämningsställe.

Efter att vi har tagit emot och godkänt din retur eller de returnerade varorna sker återbetalning på samma sätt som du betalade inom 14 dagar.

Returadress:
Sweden BuyersClub AB
Sandhamnsgatan 39
115 28, Stockholm
info@buyersclub.se
Telefon: 020 45 50 00

6.2 Reklamationer och garantier

Vi kontrollerar varje produkt innan den skickas till dig. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till dig, åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet genom att ersätta dig med en ny vara. Om du upptäcker ett fel ska du så snart som möjligt kontakta vår kundservice.

Som kund har du alltid tre (3) års reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt konsumentköplagen. Upplever du ett fel med din vara ska du så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta oss. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

För varor som du handlar från oss gäller tillverkarens eventuella garantitid. Garantitiden varierar beroende på produkt. Om ingen garantitid är angiven på produkten sida, kontakta oss för information om din produkt.

7. Massbeställningar/beställningar från återförsäljare

Vi förbehåller oss rätten att stoppa och kreditera massbeställningar samt beställningar från återförsäljare.

8. Äganderätt

Produkterna förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Tills dess förbinder du dig att väl vårda produkterna och att inte utan vårt skriftliga medgivande vidta ändringar i dessa. Du äger inte rätt att överlåta eller upplåta nyttjanderätt till produkter som omfattas av ägarförbehåll.

9. Produkter och bilder

Bilderna på produkterna på Webbplatsen har endast illustrativa syften. Vi anstränger oss för att visa rätt färger men kan inte garantera att din dataskärm återspeglar produktfärgerna exakt. Produkter som har skickats till dig kan skilja sig något från dessa bilder. Förpackningen av produkter kan också variera från det som har visats i bilderna på Webbplatsen.

10. Boxar

Som en del av Tjänsten erbjuder vi Boxar. Detta är en egen avdelning på Webbplatsen och gäller under Villkoren för Webbshoppen/köpvillkor. Boxar är en sammansättning av produkter vilka säljs till ett kraftigt rabatterat pris. Information kring max antal köp eller andra bestämmelser anges på Boxens produktsida.

11. Rabattkoder

Buyersclub erbjuder dig som medlem rabattkoder från externa samarbetspartners. Dessa kallar vi i detta avtal för Partnererbjudanden. Vid köp och utnyttjande av Partnererbjudanden gäller den aktuella partnerns villkor. Buyersclub ansvarar inte för utebliven rabatt vid felaktiga eller ogiltiga rabattkoder, länkar eller eventuella felskrivningar. Om du har frågor rörande dessa rabattkoder kan du kontakta oss via e-post på deals@buyersclub.se

12. Integritetspolicy

För att läsa om hur vi lagrar och hanterar dina personuppgifter ber vi dig läsa vår integritetspolicy vilket är en del av dessa Villkor och tillsammans formar Avtaletmellan Buyersclub och dig.

13. Force Majeure

Vid händelser utanför vår kontroll, till exempel krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer och avbrott i allmän kommunikation ansvarar vi inte för eventuellt avtalsbrott till följd av detta.

Buyersclub ansvarar inte för om Webbsidan ligger nere eller inte fungerar korrekt på grund av externa eller interna orsaker såsom exempelvis underhållsarbeten, utveckling eller andra störningar.

14. Klagomål och tvister

Om du har ett klagomål ska du i första hand kontakta vår kundservice via e-post. Om vi inte kan enas, kan du skicka in en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm), i den mån nämnden är behörig att pröva frågan. Du kan läsa mer om förfarandet hos Allmänna Reklamationsnämnden på nämndens hemsida: www.arn.se. Du kan också använda dig av EUs onlineplattform för tvistlösning som du hittar på http://ec.europa.eu/odr.

15. Ändringar av dessa Villkor

Buyersclub kan ändra dessa Villkor från tid till annan Vid ändring av dessa Villkor kommer vi att registrera ändringsdatumet. Om det är möjligt och nödvändigt kommer vi att informera dig om väsentliga ändringar i de texter, som dessa Villkor avser. Vi kommer att informera dig via Webbplatsen eller via e-post.

Gäller fr.o.m. 2018-05-25 och tills vidare.

Du ska alltid kunna känna dig trygg när du besöker buyersclub.se och lämnar dina personuppgifter till oss. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning.

Vad är en personuppgift?

Personuppgifter är all typ av information som direkt eller indirekt kan härledas till en fysisk person som är i livet. Exempel på personuppgifter är: namn, e-postadress, telefonnummer, personnummer, IP-adress och kontonummer.

Vem är personuppgiftsansvarig?

Sweden BuyersClub AB, 559016-7838 med adress Sandhamnsgatan 39, 115 28, Stockholm är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Det innebär att vi ansvarar för att dina personuppgifter behandlas på ett korrekt och lagligt sätt.

Vilka uppgifter lagrar vi?

Beroende på hur och i vilken utsträckning du använder vår webbplats och de tjänster som erbjuds via buyersclub.se eller kommer i kontakt med oss på annat sätt, så lagras uppgifter om dig.

Vi behandlar dessa uppgifter för särskilda ändamål, till exempel för att skicka information till dig, skicka din beställning eller tillhandahålla dig den tjänst som du har efterfrågat. Nedan hittar du mer information om vilka personuppgifter detta gäller.

Person- och kontaktinformation
Namn, adressinformation, e-post, mobilnummer, kön

Betalningsinformation
Kortinnehavare, Krypterade kortuppgifter, Betalningshistorik, Fakturaadress

Engagemang
Köphistorik, vilka produkter du köpt hos oss, tidpunkt för köp, summa, eventuella rabatter, vilka rabattkoder du hämtat hos oss, tidpunkt för hämtning, vilka mejl du öppnar och om du klickat i dessa mejl.

Korrespondens
Information du själv lämnar till oss när du kontaktar oss via e-post, telefon, chatt, sociala medier eller andra vis, som kassanotering i samband med köp.

Enhetsinformation
IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar, tidszon, geografisk information, operativsystem, plattform och skärmupplösning

Användarbeteende
Musrörelser, klick och scroll av sidor samt besökstid på sidan.

Kontoinformation
Lösenord, när kontot registrerades och om du skapade konto via specifik registreringskampanj.

Varför vi sparar dessa uppgifter

  • För att skapa och hantera ditt medlemskap
  • Kunna leverera de produkter du beställt.
  • Skicka dig sms- eller mejl-aviseringar om leveransstatus
  • Kontakta dig vid eventuella problem med leverans, tjänst eller medlemskap
  • Kommunicera med dig vid kontakt via kundservice, e-post och i våra konton i sociala medier.
  • För att administrera marknadsföringsaktiviteter som tävlingar och vinster, m.m.;
  • För marknadsföringsändamål, däribland för marknadsföring via post, e-post och sms/mms (som du kan välja bort via en länk i varje utskick som görs via email eller sms/mms);
  • Analysera beteende, användning och rörelsemönster på webbplatsen för att få en förståelse av våra besökare och kunna vidareutveckla tjänsten.
  • Behandla din betalning eller förhindra eller upptäcka bedrägerier;
  • Underhålla, utveckla, testa och förbättra tjänsten.
  • Förhindra missbruk eller olämplig användning av våra tjänster

Sammanställning av vår personuppgiftsbehandling

När du besöker vår webbplats

När du besöker vår webbplats, buyersclub.se utan att vara medlem eller om du är utloggad lagrar vi:

Kategorier av personuppgifter Ändamål Rättslig grund Lagringstid

Enhetsinformation
IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar, tidszon, geografisk information, operativsystem, plattform och skärmupplösning

Underhålla, utveckla, testa och förbättra tjänsten.

Förhindra missbruk eller olämplig användning av våra tjänster

Berättigat intresse 6 månader

Användarbeteende
Musrörelser, klick och scroll av sidor samt besökstid på sidan.

Analysera beteende, användning och rörelsemönster på webbplatsen för att få en förståelse av våra besökare och kunna vidareutveckla tjänsten. Berättigat intresse 6 månader

När du registrerar ett konto

När du skapar ett konto och registrerar dig som medlem sparar vi endast den information, utöver den beskriven ovan, som du själv lämnar till oss. Uppgifterna du lämnar till oss är:

Kategorier av personuppgifter Ändamål Rättslig grund Lagringstid
Person- och kontaktinformation
Namn, e-post, mobilnummer, kön,
För att skapa och hantera ditt konto Fullgörande av avtal
 Så länge du har ett aktivt medlemskap
Person- och kontaktinformation
Namn, e-post, mobilnummer
För marknadsföringsändamål, via post, e-post och sms (som du kan välja bort via en länk i varje utskick som görs via e-post eller sms); Samt aktiviteter som tävlingar och vinster. Samtycke Så länge du har ett aktivt medlemskap eller återkallar samtycke
Kontoinformation
Lösenord
För att tillhandahålla din inloggning med lösenord. Fullgörande av avtal Så länge du har ett aktivt medlemskap
Kontoinformation

När kontot registrerades och om du skapade konto via specifik registreringskampanj.
Mäta kampanjresultat och konverteringar. Berättigat intresse Så länge du har ett aktivt medlemskap

När du handlar som medlem och/eller uppgraderar ditt medlemskap

När du som registrerad medlem handlar från webbshoppen så sparar vi utöver ovan uppgifter även:

Kategorier av personuppgifter Ändamål Rättslig grund Lagringstid
Person- och kontaktinformation
Namn, adressinformation, e-post, mobilnummer
För att kunna leverera din beställning. Skicka dig sms- eller mejl-aviseringar om leveransstatus. Kontakta dig vid eventuella problem med leverans, tjänst eller medlemskap Fullgörande av avtal
 Så länge du har ett aktivt medlemskap
Person- och kontaktinformation
e-post
Skicka kundundersökning/feedback mejl för att kunna bättra vår tjänst och köpupplevlsen. Berättigat intresse Så länge du har ett aktivt medlemskap
Betalningsinformation
Kontoinnehavare, kortinnehavare, Krypterade kortuppgifter Fakturaadress, Betalningshistorik
För att du ska kunna genomföra ett köp. Att vi ska kunna genomföra återbetalning och kompensation vid eventuella fel. Rättslig förpliktelse 7 år efter genomfört köp
Enhetsinformation
IP-adress
För att minimera risken och upptäcka bedrägeri. Berättigat intresse 7 år efter genomfört köp
Korrespondens
Eventuell information du lämnat som notering i kassan i samband med köp.
För att ge dig en möjlighet att uttrycka speciella önskemål eller preferenser i samband med ditt köp. Berättigat intresse Så länge du har ett aktivt medlemskap

När du kontaktar vår kundtjänst

Kategorier av personuppgifter Ändamål Rättslig grund Lagringstid
Person- och kontaktinformation
Namn, e-post, mobilnummer
Kommunicera med dig vid kontakt via kundservice, e-post och i våra konton i sociala medier. Berättigat intresse 3 månader
Korrespondens
Information du själv lämnar till oss när du kontaktar oss visa e-post, telefon, chatt, sociala medier eller andra vis.
För att kunnna hjälpa dig med de frågor och funderingar du har. Berättigat intresse 3 månader

Vilka kan vi komma att dela din information med

För att kunna tillhandahålla vår tjänst och kunna leverera de produkter du köpt, kan vi komma att överföra till, eller dela din information med utvalda tredje parter som lyder under dataskyddsförordningen GDPR.

Leverantörer och underleverantörer
Vid vissa leveranser såsom möbler och grillar kan vi komma att leverera dessa direkt från leverantör för att minimera kostnader och leveranstider. För att detta ska vara möjligt så delar vi i sådana fall med oss av: Förnamn, Efternamn, Bostadsadress, E-post samt Telefonnummer.

Betal- och kreditbolag:
För att hantera dina betalningar kan dina uppgifter delas med finansiella aktörer. Om du väljer att använda kredittjänster som tillhandahålls av våra partners kommer dina personuppgifter delas med betal- och kreditbolag. Våra partners kan även komma att ta en kreditupplysning på dig vid köp av exempelvis faktura.

Myndigheter

Vi kan komma att lämna nödvändig information till myndigheter som polisen, skatteverket eller andra myndigheter om vi är skyldiga att göra det enligt lag eller om du har godkänt att vi gör det. Ett exempel på laglig skyldighet är att lämna information för åtgärder mot penningtvätt och terroristfinansiering.

Logistik- och transportföretag
För att kunna leverera dina varor behöver vi dela med oss av dina uppgifter till tredje part som ska utföra leveranser.

Hur länge vi sparar dessa uppgifter

Vi sparar dina personuppgifter i en form som möjliggör identifiering av dig endast så länge som är nödvändigt för ändamålen med behandlingen. Vi behandlar och sparar dina personuppgifter så länge som det är nödvändigt för oss att kunna utföra våra avtalade åtaganden gentemot dig. Vi sparar även dina personuppgifter för andra ändamål, som exempelvis bokföring, åtgärder mot bedrägerier eller penningtvätt. För dessa ändamål sparas personuppgifterna endast under den tid som krävs enligt tillämplig lag.

Var vi lagrar dina uppgifter

Vi strävar alltid efter att dina personuppgifter ska behandlas inom EU/EES och inom vårt eget IT-system som finns inom EU/EES. Vid systemmässig support och underhåll kan vi dock vara tvungna att överföra informationen till ett land utanför EU/EES. Oavsett i vilket land dina personuppgifter behandlas vidtar vi alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att skyddsnivån är densamma som inom EU/EES.

Dina rättigheter

Om du vill nyttja någon av dina rättigheter ber vi dig att kontakta oss via e-post. Om du anser att vår behandling av dina personuppgifter inte sker i enlighet med dataskyddslagstiftningen har du även rätt att klaga till Datainspektionen/Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet.

  • Rätt till tillgång (registerutdrag)
    En rätt är att få bekräftelse på om vi lagrar uppgifter om dig samt begära ut dessa uppgifter.
  • Rätt till rättelse
    Om du anser att en uppgift om dig är felaktig eller ofullständig, har du rätt att begära rättelse.
  • Rätt till radering
    Under vissa omständigheter har du rätt att få dina personuppgifter raderade, t.ex. om behandlingen stödjer sig på ett samtycke och om du återkallar detta samtycke. Detta gäller dock inte om vi exempelvis är skyldiga enligt lag att bevara uppgifterna. 


  • Rätt till begränsning
    Du har rätt att kräva att personuppgiftsbehandlingen begränsas, exempelvis om du motsätter dig uppgifters riktighet. Om du begär att behandlingen av dina uppgifter ska begränsas kan det innebära att vi inte kan uppfylla våra eventuella skyldigheter gentemot dig under den tid behandlingen begränsats.
  • Rätt till invändning
    Du har rätt att invända mot behandling som baseras på intresseavvägning genom att anmäla detta till oss t.ex. för direkt marknadsföring som nyhetsbrev där du kan klicka på avregistreringslänken i mejlet.
  • Rätt till dataportabilitet
    Du har rätt att kräva en kopia på de personuppgifter du själv tillhandahållit oss i strukturerad format, t. ex. för att kunna flytta detta till annan tjänst.

Nyhetsbrev och reklam

Genom att godkänna att ta emot kampanjutskick förklarar du att du är införstådd med att regelbundet ta emot information om försäljningskampanjer och produkter från oss. Mottagande v kampanjutskick är frivilligt och kan när som helst sägas upp. Avregistrering från utskick kan göras via uppsägningslänken som finns i varje digitalt utskick eller genom att kontakta oss.

Skyddande av dina uppgifter

Vi anpassar kontinuerligt våra säkerhetsåtgärder till den fortlöpande tekniska utvecklingen och vidtar organisatoriska åtgärder för att skydda dina uppgifter enligt gällande Tillämplig Dataskyddslagstiftning.

Buyersclub använder krypteringsteknien Secure Sockets Layer, (”SSL”), för att skydda dina personuppgifter under dataöverföring. SSL krypterar beställningsinformation såsom namn, adress och betalningsinformation. Vår webbplats använder ett säkert SSL-certifikat från DigiCert (https://www.digicert.com/) för att bekräfta att vi följer säkerhetsprotokoll enligt branschens normer.

Externa webbsidor och applikationer

Som en del av tjänsten erbjuder vi rabattkoder från samarbetspartners. På denna avdelning förekommer det länkar till andra webbplatser och applikationer som inte kontrolleras av Buyersclub. Denna Integritetspolicy är endast tillämplig på ditt användande av buyersclub.se och vi ansvarar inte för innehållet i länkade applikationer/hemsidor och den behandling av personuppgifter som eventuellt görs av länkade samarbetspartners.

Cookies

Vad är cookies?

En kaka (eller cookie) är en liten textfil som en webbplats begär att få spara på besökarens dator. Kakor används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i kakan kan också användas för att följa en användares surfande på webbplatser som använder samma kaka.

Det finns två typer av kakor. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på besökarens dator, kakan har då ett utgångsdatum. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen förra gången. När utgångsdatumet passerats raderas kakan när användaren återkommer till den webbplats som skapade den.

Den andra typen av kakor kallas sessionskakor och saknar utgångsdatum. Under tiden en användare är inne och surfar på en sida, lagras den här kakan temporärt i användarens dators minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk denne har valt. Sessionskakor lagras inte under en längre tid på användarens dator, utan försvinner när användaren stänger sin webbläsare. Källa: pts.se

Hur Buyersclub använder cookies

Vi använder sessionscookies på buyersclub.se för att du ska kunna använda vår tjänst på bästa sätt. Informationen i dessa cookies är enbart knuten till din dator (via din IP-adress) och ditt besök på vår webbplats. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare. Detta används bland annat för att upprätthålla en inloggning när du går mellan olika sidor under ditt besök.Vi använder oss tidvis även av permanenta cookies för att lagra inställningar som du gör mellan olika besök på webbplatsen. På webbplatsen används också tredjepartscookies för bland annat Google Analytics och Hotjar. Syftet är att förstå hur vår sida används och kunna förbättra den.

Blockera eller radera cookies

Om du inte vill tillåta cookies kan du välja att ändra inställningarna i din webbläsare så att de inte accepteras. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Du kan även radera tidigare sparade cookies i inställningarna för din webbläsare. Notera att vissa funktioner på webbplatsen kan påverkas om inte cookies tillåts vilket kan försämra besöksupplevelsen.

Google Analytics

Vi använder oss av Google Analytics, en webbanalystjänst från Google. Tjänsten analyserar användningen av hemsidan, som den möjliggör genom exempelvis cookies textfiler som lagras på din dator/mobil. Du kan själv förhindra att den information som lämnats till Google bearbetas genom att ladda ned och installera plug-in-programmet till webbläsaren, som finns här: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de.

Hotjar

På buyersclub.se finns även analystjänsten Hotjar. Med denna tjänst kan vi analysera och utvärdera användarbeteenden som musrörelser, klick och scroll av sidor. För att möjliggöra detta placerar Hotjar cookies på din dator/mobil och kan lagra anonymiserad information om dig, t ex webbläsare, operativsystem och besökstid på sidan.Du kan även förhindra informationsbehandlingen med Hotjar via denna länk: http://www.hotjar.com/opt-out.

Tillsynsmyndighet

Datainspektionen är den tillsynsmyndighet som i Sverige övervakar att de som behandlar personuppgifter följer dataskyddsförordningen. Om du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen har du rätt att lämna in ett klagomål till Datainspektionen.

Telefonnummer: 08-657 6100
E-post: datainspektionen@datainspektionen.se

Ändring av integritetspolicyn

Om vi ​​gör ändringar i denna integritetspolicy, kommer vi att publicera den reviderade versionen på webbplatsen med ett uppdaterat revisionsdatum. Vi rekommenderar dig att läsa policyn regelbundet. Om det genomförs större ändringar som väsentligt förändrar denna policy, kan vi också meddela dig på annat sätt, exempelvis via e-post.

Kontakta oss


Chatta

Du kan lätt och smidigt chatta med oss direkt på hemsidan. Skriv din fråga i chatten så svarar vi så snart som möjligt! Är chatten inte aktiv? Skicka ett mail eller ring oss istället.

Starta en chatt

Ring

Ring oss så få du prata med kundtjänst direkt över telefon. Vi finns tillgängliga för att svara på alla dina frågor. Våra telefontider hittar du längst ned på sidan.

Ring

Mejla

Det går alltid bra att skicka ett mail till oss. Skriv så tydligt som möjligt så kan vi enklast hantera ditt ärende.

Mejla